Nya öppettider och rutiner för vår kundservice

För att kunna ge en riktigt bra service vid de tider vi är tillgängliga ändrar vi från och med den 1 oktober våra öppettider för såväl vår kundmottagning i Götene som våra telefontider. Samtidigt kommer vi också framöver ytterligare utveckla de tjänster du själv kan använda, dygnet runt, inloggad på Mina sidor på vår hemsida.

Nya öppettider
Under våren och sommaren har vi gjort en omfattande undersökning av vilka tider under veckan det är absolut vanligast att våra hyresgäster och bostadsintressenter söker personlig kontakt med oss i boendefrågor. Med utgångspunkt från detta har vi sedan sett över våra öppettider och schemaläggningen för vår kundservicepersonal. Tanken är delvis att skapa bättre möjligheter för personalen att genomföra nödvändigt administrations- och handläggningsarbete utanför öppettiderna. Men framför allt ska kundservicepersonalen då också kunna vara mer tillgänglig när vi väl håller öppet.

Från och med den 1 oktober gäller följande tider under helgfria vardagar hos oss på GöteneBostäder:

Liksom tidigare kan förändrade öppet- och telefontider förekomma i samband med vardag före helgdag och liknande eller när GöteneBostäder genomför exempelvis möten och utbildningar. Då noterar vi det under Aktuellt på vår hemsida – kolla gärna där om du har för avsikt att kontakta oss.

Akut serviceanmälan under och utanför våra öppet- och telefontider
Som akut serviceanmälan räknas exempelvis en pågående vattenläcka, helt stopp i avloppet eller en elkontakt som lossnat från väggen. Strömbortfall är också en akut händelse såvida inte det beror på att en propp eller säkring i lägenhetens egen elanläggning behöver åtgärdas. Det förväntas du göra själv som hyresgäst.

Om du behöver göra en akut serviceanmälan så gäller i första hand öppet- och telefontider enligt ovan. Dagtid utanför öppettiderna kan du också ta en direktkontakt med vår fastighetsförvaltare Michael Dickens på 070-588 11 01.

Vardagar från kl 16:00 till 07:00 samt lördagar, söndagar och helgdagar gör du alltid akut serviceanmälan till vårt journummer 0510-212 50.

Mina sidor på www.gotenebostader.se
Om du vill göra en ej akut serviceanmälan så hänvisar vi dig först och främst till Mina sidor på vår hemsida. Om du inte använder internetbaserade tjänster kan du istället besöka eller ringa till oss under ovan angivna öppet- och telefontider.

Välkommen till oss!

 

Tillbaka